Linkkatalógusok szerepe a Keresőoptimalizálásban
A linkkatalógus szerepe a keresőoptimalizálásban nem más, mint különböző témájú honlapok összefoglalása a keresőkben való előrejutás szempontjából, egy –egy adott linkkel, mely az oldalra mutat. Általában ezt szokták kiadni külsős cégnek, és ez jelenti a linképítést is egyben. Vannak olyan cégek is, akik aprópénzért gyártják a keresőoptimalizálás miatt a linkeket, de én ettől minden esetben azt javaslom, hogy tartsd magad távol! Az egyenlet egyszerűnek mondható szabály, mely tulajdonképpen a lényeg, hogy a honlapod lehetőleg minél több linkkatalógusban szerepeljen.
Kiemelkedően fontos jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás szempontjából ez az egyszerű szabály, és ez az a pont, amit sokan elrontanak. Tehát a szöveg melyre a linkkatalógusban rá kattintani lehet minden esetben a megfelelő kulcsszó legyen és nem a honlapod neve. Fontos még a keresőoptimalizálás szempontjából, hogy a linkkatalógusban elhelyezett szöveg a megfelelő kategóriában legyen elhelyezve. Ha már a 10 legismertebb katalógusban elhelyezed a honlapodat már sokkal többet tettél annak érdekében, hogy honlapod ismerté váljon! Elsősorban az ingyenes oldalakat ajánlanám, aztán meg a keresőkben fellelhető rengeteg linkkatalógus áttekintését javasolnám. Felhívnám a figyelmedet arra, hogy ezek mindegyike egyedi elbírálás alapján rangsorol, mely elég hosszadalmas eljárás.
Linkmegosztók
A linkmegosztók a linkkatalógushoz hasonlóan működnek, a különbség annyi, hogy ide aloldalakat, vagyis cikkeket helyeznek el. Fontos megjegyezni, hogy ezek azok, amelyeknek eredményeként tényleges látogató lesz. A javaslatom ebben az esetben is csak az lehet, hogy kezd el felkutatni, összegyűjteni a linkmegosztókat, és kezd el mihamarabb a linkjeid publikálását, mivel a keresőoptimalizálás szempontjából ez a legmeghatározóbb tevékenység.
Social Média, azaz közösségi oldalak
Mindannyiunk számára ismeretesek az alábbi közösségi oldalak, úgymint például a Facebook, Pinterest, Google +, vagy akár a Twitter. Nos, keresőoptimalizálás szempontjából ezek a közösségi oldalak óriási jelentőséggel bírnak és szinte kihagyhatatlanok, mivel egy jól összerakott, vagy megírt cikk, vagy fotó akár évekig is elérhető és hozzáférhető. Arról nem is beszélve, hogy a kedvelésekkel megosztásokkal, újabb látogatók láthatják. Ezeket a linkeket „rel=nofollow” kategóriába soroljuk, minek értelmében sajnos nincs jelentőségük a keresők rangsorolásánál úgy, mint link. Azonban egyre többször lehet arról hallani, hogy a keresők figyelmet fordítanak rá, és a rangsorolásnál ennek megfelelően a keresőoptimalizálás szempontjából figyelembe veszik, hogy egy adott oldal, vagy honlap mennyire felkapott a közösségi médiában.